Ημερομηνία Λήξης: 28/02/2000
Χρηματοδότηση: ΕΠΕΤ ΙΙ
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Καραγιάννης Γεώργιος, Σταϊνχάουερ Γρηγόρης
Το έργο με τίτλο ΣΑΠΦΩ ήταν ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΕΤ ΙΙ) και συνεισέφερε στην ανάδειξη της ιστορικής και της πολιτισμικής φυσιογνωμίας των ελληνικών νησιών καθώς επίσης και της σημαντικής συνεισφοράς του νησιωτικού χώρου στον ελληνικό και κατ’ επέκταση στον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Μια σημαντική συνεισφορά του έργου αυτού ήταν η τουριστική προώθηση των ελληνικών νησιών, μέσω της αναλυτικής παρουσίασης των φυσικών και πολιτιστικών θησαυρών τους.
Τα αποτελέσματα του έργου είναι η δημιουργία έξι οπτικών δίσκων για επτά νησιά (Λέσβο, Άνδρο, Μύκονο- Δήλο, Πάρο, Σαντορίνη, Νάξο) τα οποία περιέχουν:
- πληροφορίες υπό μορφή παραλλήλων κειμένων σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες για την ταυτότητα, γεωγραφία, ιστορία, ήθη και έθιμα, τοπική μουσική και παραδόσεις κάθε νησιού
- λεξικά Χ-Ελληνικά λέξεων και εκφράσεων καθομιλουμένης
(Χ= Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Ρωσικά ), για να μπορεί ο ξένος να αναζητεί και να βρίσκει χρήσιμες λέξεις και φράσεις κατά την παραμονή του στην χώρα μας - μαθήματα διδασκαλίας της ελληνικής για ξένους, με μεθόδους ταχύρυθμης εκπαίδευσης. Αφετηρία θα είναι λέξεις με κοινές ρίζες στα ελληνικά και στις ευρωπαϊκές γλώσσες για γρήγορη κατάκτηση της ελληνικής
- άλλες χρήσιμες πληροφορίες για τους ξένους.
Τα CDs αυτά αναπτύχθηκαν από το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου / Ε.Κ. “Αθηνά”. Μέρος του υλικού εξασφαλίστηκε χάρη στη συνεργασία με το Κέντρο Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.
Τέλος, στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκε παράλληλα ένας οπτικός δίσκος (CD) με τίτλο “ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ” που αφορά τον Ελληνο-Αιγυπτιακό πολιτισμό, και αναφέρει όλα τα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία της Πτολεμαϊκής περιόδου (βιογραφικά στοιχεία των Πτολεμαίων, φιλοσοφικά και επιστημονικά επιτεύγματα, ιστορικά στοιχεία για την Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας, μάχες, σημαντικά ιστορικά συμβάντα της περιόδου, οικονομία κ.ά.).
Στο έργο αυτό το ΙΕΛ / Ε.Κ. “Αθηνά” είχε εξασφαλίσει τη συνεργασία μελών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.