Orcid Google Scholar

Ερευνήτρια Α'

phone  +30 210 6875341

mail  agianna_AT_athenarc.gr

Αντωνίου-Κρητικού Ιωάννα

Η Ιωάννα Αντωνίου-Κρητικού είναι υπεύθυνη του Tμήματος Τεχνολογιών Μάθησης. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού (DEA) και Διδακτορικού Διπλώματος στη Θεωρητική Γλωσσολογία από το Πανεπιστήμιο Paris 7. Έχει επιπλέον αποκτήσει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Διδακτικής Γλωσσών από το Πανεπιστήμιο Paris 3 (Université de la Sorbonne Nouvelle). Υπήρξε υπότροφος της Γαλλικής κυβέρνησης. Έχει εργαστεί ως υπάλληλος της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Τμήμα μετάφρασης) και ως επιμορφώτρια καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης στα Π.Ε.Κ. σε θέματα Διδακτικής γλωσσών. Από το 1994 εργάζεται ως ερευνήτρια-γλωσσολόγος στο Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) και έχει συμμετάσχει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού γλωσσικής διδασκαλίας στο πλαίσιο διαφόρων ερευνητικών προγραμμάτων έχοντας το ρόλο του μέλους επιστημονικών ομάδων, αλλά και του επιστημονικού υπευθύνου και συντονιστή. To 2004 εξελέγη Ερευνήτρια Α΄ Βαθμίδας (Διευθύντρια Ερευνών) στο Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου/Ε.Κ. ΑΘΗΝΑ. Υπήρξε Αναπληρώτρια Υπεύθυνη του Τμήματος Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (από τον Δεκέμβριο του 2001 μέχρι το 2009) και στη συνέχεια Υπεύθυνη του Τμήματος Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (σήμερα Τμήμα Τεχνολογιών Μάθησης). Είναι κριτής σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συνέδρια και εκπονήτρια επιμορφωτικού υλικού για εκπαιδευτικούς στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Έχει επιβλέψει μεταπτυχιακές εργασίες και διδακτορικές διατριβές στα ερευνητικά της αντικείμενα.  Έχει διδάξει θέματα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στο Διεπιστημονικό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνογλωσσία» και στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου «Σύγχρονες Τάσεις στη Γλωσσολογία για Εκπαιδευτικούς». Έχει συγγράψει τέσσερα (4) βιβλία και σημαντικό αριθμό επιστημονικών άρθρων σε βιβλία, επιστημονικά περιοδικά, καθώς και σε εθνικά και διεθνή συνέδρια στο χώρο της Διδακτικής γλωσσών και της Υποβοηθούμενης από υπολογιστή (ή κινητές συσκευές) Γλωσσικής Εκμάθησης.