Protopapas, Athanassios; Σκαλούμπακας, Χρήστος; Βογινδρούκας, Ι; Κόρπα, Τ; Καμπάκος, Χ
Διαφοροποίηση διαγνωστικών κατηγοριών στο ατομικό περίγραμμα επίδοσης του λογισμικού ΛΑΜΔΑ Inproceedings
In: 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Βόλος, 2009.
@inproceedings{Protopapasetal2009,
title = {Διαφοροποίηση διαγνωστικών κατηγοριών στο ατομικό περίγραμμα επίδοσης του λογισμικού ΛΑΜΔΑ},
author = {Athanassios Protopapas and Χρήστος Σκαλούμπακας and Ι Βογινδρούκας and Τ Κόρπα and Χ Καμπάκος},
year = {2009},
date = {2009-00-01},
booktitle = {12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας},
address = {Βόλος},
keywords = {},
pubstate = {published},
tppubtype = {inproceedings}
}
Vlachou, Eleni; Μοίρου, Δ; Μαρκάτου, Α; Protopapas, Athanassios
Οι επιδράσεις της εξάσκησης σε ανάγνωση λέξεων και κατονομασία χρωμάτων στην παρεμβολή Stroop Inproceedings
In: Πρακτικά του συνεδρίου "12th Panhellenic Conference of Psychological Research", Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία Βόλος, 2009.
@inproceedings{Vlachouetal2009b,
title = {Οι επιδράσεις της εξάσκησης σε ανάγνωση λέξεων και κατονομασία χρωμάτων στην παρεμβολή Stroop},
author = {Eleni Vlachou and Δ Μοίρου and Α Μαρκάτου and Athanassios Protopapas},
year = {2009},
date = {2009-00-01},
booktitle = {Πρακτικά του συνεδρίου "12th Panhellenic Conference of Psychological Research"},
address = {Βόλος},
organization = {Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία},
abstract = {Οι επιδράσεις της εξάσκησης στις διαστάσεις που εμπλέκονται στην παρεμβολή Stroop (ανάγνωση λέξης, κατονομασία χρώματος) παραμένουν διαμφισβητούμενες. Αναφορικά με την ανάγνωση, πρόσφατες μελέτες υποστηρίζουν ότι πριν παραχθεί η σωστή απάντηση (κατονομασία χρώματος) πρέπει να κατασταλεί η κυρίαρχη απάντηση (ανάγνωση λέξης) και η καθυστέρηση αυτή αντανακλά το μέγεθος της παρεμβολής. Η θέση αυτή προβλέπει μείωση της παρεμβολής με βελτίωση μόνο στην κυρίαρχη διάσταση, εφόσον ταχύτερη επεξεργασία στην ανάγνωση θα επιφέρει και ταχύτερη καταστολή της. Η κατονομασία χρώματος θεωρείται ότι έπεται της ανάγνωσης είτε λόγω λιγότερης εξάσκησης, οπότε περισσότερη εξάσκηση μπορεί καταρχήν να μειώσει ή να αντιστρέψει την παρεμβολή, είτε λόγω εγγενούς διαφοράς στην επεξεργασία των δύο διαστάσεων από το γνωστικό σύστημα, οπότε η επίδραση της εξάσκησης υποβαθμίζεται. Στην παρούσα μελέτη διερευνήθηκαν οι επιδράσεις της εξάσκησης στην ανάγνωση λέξεων και κατονομασία χρωμάτων στην παρεμβολή. Επί τέσσερις ημερήσιες συνεδρίες δύο ομάδες από 12 ενήλικες εκπαιδεύτηκαν είτε στην κατονομασία χρώματος μη λεκτικών ερεθισμάτων, είτε στην ανάγνωση άσπρων λέξεων. Πριν και μετά την εξάσκηση, εξετάστηκαν το μέγεθος της παρεμβολής και οι επιδόσεις τους στην ανάγνωση λέξεων και κατονομασία χρωμάτων. Προκειμένου να διερευνηθούν περαιτέρω οι επιδράσεις της βελτίωσης στις διαστάσεις εξάσκησης, ανάλογη διαδικασία πραγματοποιήθηκε σε αντίστοιχες ομάδες παιδιών, των οποίων τα περιθώρια για βελτίωση στην ανάγνωση και κατονομασία χρωμάτων είναι μεγαλύτερα. Οι επιδόσεις όλων των ομάδων συγκρίθηκαν με αυτές ενηλίκων και παιδιών στους οποίους χορηγήθηκαν πανομοιότυποι έλεγχοι πριν και μετά από ένα τετραήμερο χωρίς καμία εξάσκηση. Τα αποτελέσματά μας αντιπαραβάλλονται με προβλέψεις για τις επιδράσεις της εξάσκησης που απορρέουν από κυρίαρχες ερμηνείες του φαινομένου Stroop.},
keywords = {},
pubstate = {published},
tppubtype = {inproceedings}
}
Protopapas, Athanassios; Skaloumbakas, C
Computer-based screening for learning difficulties in oral and written language Inproceedings
In: 7th International Conference of the British Dyslexia Association, Harrogate, UK, 2008.
@inproceedings{Protopapas&Skalumbakas2008,
title = {Computer-based screening for learning difficulties in oral and written language},
author = {Athanassios Protopapas and C Skaloumbakas},
year = {2008},
date = {2008-03-01},
booktitle = {7th International Conference of the British Dyslexia Association},
address = {Harrogate, UK},
keywords = {},
pubstate = {published},
tppubtype = {inproceedings}
}
Protopapas, Athanassios; Skaloumbakas, Christos; Bali, Persefoni
Validation of unsupervised computer-based screening for reading disability in the Greek elementary Grades 3 and 4 Journal Article
In: Learning Disabilities: A Contemporary Journal, vol. 6, no. 1, pp. 45-69, 2008.
@article{Protopapasetal2008,
title = {Validation of unsupervised computer-based screening for reading disability in the Greek elementary Grades 3 and 4},
author = {Athanassios Protopapas and Christos Skaloumbakas and Persefoni Bali},
url = {http://users.uoa.gr/~aprotopapas/CV/pdf/Protopapas_etal_2008_LDCJ.pdf},
year = {2008},
date = {2008-01-01},
journal = {Learning Disabilities: A Contemporary Journal},
volume = {6},
number = {1},
pages = {45-69},
abstract = {After reviewing past efforts related to computer-based reading disability (RD) assessment, we present a fully automated screening battery that evaluates critical skills relevant for RD diagnosis designed for unsupervised application in the Greek educational system. Psychometric validation in 301 children, 8-10 years old (grades 3 and 4; including 288 from the general school population and 13 from a clinical sample), indicated that computer-based screening can detect children likely to be diagnosed with RD (with 80-86% correct classification), using a linear discriminant function derived from measures taken without supervision within a 30-minute “computer game” interaction. We conclude that automated screening solutions constitute a feasible option in the context of a shortage of expert personnel.},
keywords = {},
pubstate = {published},
tppubtype = {article}
}
Protopapas, Athanassios; Σκαλούμπακας, Χρήστος
Αυτοματοποιημένη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών με το λογισμικό ΛΑΜΔΑ Inproceedings
In: 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2008.
@inproceedings{Protopapas&Skalumbakas2008b,
title = {Αυτοματοποιημένη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών με το λογισμικό ΛΑΜΔΑ},
author = {Athanassios Protopapas and Χρήστος Σκαλούμπακας},
year = {2008},
date = {2008-00-01},
booktitle = {1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας},
publisher = {Πανεπιστήμιο Αθηνών},
keywords = {},
pubstate = {published},
tppubtype = {inproceedings}
}